contacts.jpg
regelmijnverhuis.be

Veelgestelde vragen

Hoe zet ik mijn nutsvoorzieningen over?

Ga naar onze tool en vul in wat wat je graag wil over zetten. De benodigde documenten zullen in je mailbox ter ondertekening aangeboden worden. Wij zorgen voor de rest. Handig, Toch?  

Ga naar tool >

Hoe vraag ik een offerte aan?

Ga naar onze tool en vul in wat je graag wil. Het wijst zich zelf uit. De nodige informatie zal doorgestuurd worden naar de betreffende partner. Uiteraard zijn dit geen bindende documenten (je hoeft dit bv. niet te tekenen). Je zal echter wel aangenaam verrast worden van het voorstel.

Onze keuze van partners is niet puur op prijs gekozen. Uiteraard is dat één van de belangrijkste parameters. Maar we hebben gekozen voor diegene die prijs/kwaliteit het beste werk leveren. Daarnaast doen we ook steekproeven om hun service te controleren. Indien dit resultaat niet meer goed is, gaan we op zoek naar een andere partner. Op die manier proberen we de beste klantervaring te garanderen.

Ga naar tool >

Jullie service is gratis, maar hoe verdienen jullie er dan op?

Wij kunnen deze service gratis aanbieden door het werk van onze partners te verlichten. We krijgen een compensatie voor onze geleverde prestatie. We hoeven van jou dus niets meer te ontvangen.

Waarom dien ik sommige documenten te tekenen? Bij de concurrentie moet dit niet altijd.

Het enige middel wat een contract tot op vandaag  juridisch waterdicht maakt, is een persoonlijke handtekening. Offertaanvragen zijn bijgevolg niet bindend en vrijblijvend.

Er is geen discussie meer als een energiemaatschappij of een provider het nalaat de beloofde prestaties uit te voeren.

Een zogenoemde ”mysterie switch” kan enkel nog gebeuren door een reeks toevalligheden, en dus niet meer opzettelijk door een andere persoon. Dit komt bij ons dan ook zelden voor.

Wie komt het eerst aan de beurt bij de uitrol van de digitale meter?

Klanten die in de pilootgebieden zaten: hier zal de bestaande digitale meter die diende voor de piloot vervangen worden door de definitieve versie.

Daarnaast ook klanten met zonnepanelen en klanten met budgetmeters.

Alle nieuwbouwprojecten en ook in het geval van een vraag voor metervervanging door de klant (alle regio’s).

Op expliciete vraag van de klant om over een digitale meter te beschikken.

De klant kan via zijn EAN code de planning van de plaatsing van zijn digitale meter bekijken via https://www.fluvius.be/nl/thema/meters-en-meterstanden/digitale-meter/wanneer-krijg-ik-digitale-meters

Wat doe ik met mijn post?

Hoe zeg ik mijn vorige telecomprovider op?

Elk telecomabonnement kan zonder schadevergoeding worden opgezegd mits het in acht nemen van de opzegtermijn. In geval van een contract van bepaalde duur bedraagt die 6 maanden, doorgaans kan je bij contracten van onbepaalde duur al na 1 maand gratis opzeggen. 

Voor je smartphone of vaste lijn

Bel naar je nieuwe operator en geef het gsm- of vaste nummer in kwestie, de formule waarop je wilt overstappen en de naam van je huidige operator door. Zo kun je je huidige telefoonnummer behouden en je abonnement bij je oude operator laten stopzetten door je nieuwe operator.

Stuur na de bevestiging van de activering van je nieuwe abonnement voor de zekerheid een bevestiging van je opzegging naar je oude operator om overlapping te vermijden. Dat kan simpelweg via een e-mail.

Voor tv, internet of een pack

Als je een pack hebt waarin minstens internet en/of digitale tv is begrepen, kun je sinds juli 2017 gemakkelijk van telecomoperator veranderen met de Easy Switch-procedure. Vermeld bij de aanvraag van een nieuw abonnement duidelijk je zogeheten “Switch ID”, dat je op je facturen terugvindt.

Dat gebruikersnummer verschaft je nieuwe operator alle nodige gegevens om je abonnement bij je huidige operator op te zeggen. Zo hoef je zelf helemaal niets meer te doen. Je nieuwe operator regelt alles wat bij de overstap komt kijken, rechtstreeks met de vorige.

Heb je nog geen switch ID? Of heb je geen zin om er één aan te maken? Stel dan zelf een opzegbrief op. Je kan dit ook online doen op verschillende sites zoals https://www.opzeggen.be/

Waar kan ik mijn SIM-kaart nummer terugvinden?

Het SIM nummer staat vermeld op 1 of meerdere van onderstaande opties

op het contract of aansluitingsformulier van je huidige operator.

op je SIM-kaart vinden, die in je GSM-toestel zit. Bij het meeste toestellen zit de SIM-kaart onder de batterij of ernaast. Haal de SIM-kaart uit het toestel om het SIM nummer te achterhalen. De cijferreeks die naast de chip geprint staat is je SIM-kaartnummer.

op het kaartje (bankkaartmodel) met de puk en pincode. In dit kaartje zat je simkaart verwerkt.

 Het SIM nummer bestaat uit een reeks van 12 tot 20 cijfers (afhankelijk van de operator).

Hoe schakel ik over naar een nieuw of extra gsm-abonnement. In-of buiten een pakket?

Je vult online jouw aanvraag in via onze tool.

Onze telecomadviseur zal je hier meer info over geven.

Wat gebeurd er wanneer ik mijn telecom abonnement opzeg indien ik in het begin een gratis toestel heb gekregen?

Wie bij zijn of haar abonnement een gratis tablet-pc of smartphone krijgt, zal daar niet volledig voor opdraaien wanneer het contract voortijdig wordt opgezegd. Operatoren zijn verplicht een afschrijvingstabel op te stellen met een maximale duurtijd van twee jaar. Enkel het restbedrag is dan nog verschuldigd bij opzeg van het abonnement

Hoe regel ik de échte verhuis?

Voor de verhuis:

Vraag een parkeerbord voor de verhuiswagen aan bij de gemeente of de politie.

Huur (eventueel) een verhuisfirma in en/of reserveer een verhuislift.

Haal eenvoudige maaltijden in huis voor de verhuisdag zelf. Vergeet je helpers niet.

Zorg ervoor dat de dag van de verhuis alle kasten leeg zijn.

Maak een koffertje voor de eerste nacht en dag in je nieuwe huis.

Laat bestaande domiciliëringen (facturen voor gas, elektriciteit, telefoon, ...) aanpassen/stop zetten.

 

Na de verhuis:

Geef uw nieuwe adres door aan de dienst bevolking van uw nieuwe gemeente. U hebt hiervoor tot 8 werkdagen na uw verhuis de tijd.

Geef uw adreswijziging door aan uw werkgever, aan het ziekenfonds, aan uw bank, aan uw onderwijsinstelling, aan de verzekering, aan de kranten/magazines waar u een abonnement hebt, aan uw sportclub …

Zet uw naam op de deurbel.

Richt uw woning in (dat is het leuke deel).

Organiseer een housewarming. Vergeet uw nieuwe buren niet uit te nodigen.

Geef koelkast en diepvriezer een dag rust vooraleer je ze terug in gebruik neemt.

Controleer de staat van de elektrische installaties, het sanitair en de werking van de tellers zodra je bent gesetteld.